vilken resa..

klockan elva i morse kom vi hem, trötta och slitna efter en resa på 15 timmar. observera att vi då åkt från london, inte bangkok!

tids pessimisterna carro och martin kände att vid halv nio var det nog bäst att åka från hotellet, för tågen till standstet slutade gå vid elva (tur att vårt plan gick vid sex på morgonen va?!?). tur var iallafall det, när engelsmännen (med sin otroligt dåliga humor), bestämmer sig för att, jaaa, tunnelbanestrejka.. kaos mer eller mindre överallt i större delen av stan då det bara var ett fåtal linjer som gick som dom skulle (om dom nu gick överhuvudtaget). vi stod och väntade och väntade och väntade och klumpen i magen växte och växte. en resa från våran statio south harrow till liverpool street som vanligtvis inte tar mer än 40-45 minuter tog igårkväll nästan tvåtimmar..
men vi hann fram innan tåget gick och kom till standstet vid tolv på natten, då vart det äntligen dags för middag.

sen hittade vi en mysig plats på stengolvet nära incheckningen där vi låg och försökte sova i tretimmar. sen vart det bara upp och checka in väska, gå igenom säkerhetskontroll och såklart, köpa sprit i taxxfreen, (den stod martin för, jag nöjde mig med toblerone). sen tröck vi i oss en torrmacka och lite vatten innan vi klev påp planet. precis efter att vi lyft somnade jag och vaknade när piloten meddelade att landning skulle ske om 20 minuter.

martin däremot, som skulle köra bil hem OCH sen åka direkt till skolan, kunde knappt sova en minut.
förmodligen därför han ligger och sover som en liten gris nu.. :)

nää, nu ska jag gå igenom min shopping, vart en heeel deeel! :)

//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0