ingen är perfekt

kärlek suger röv. allting som har med det att göra och alla andra runtomrking som tror att dom antingen är experter eller kärleksmäklare, kärlekspoliser eller något annat fjant.

jag är trött på att förklara mig. jag är less på att folk ser ner på mig för att jag för engångsskull tog något i egna händer och gjorde sak av det.

varenda dag funderar jag på om jag verkligen gjorde rätt i att flytta hem igen. varenda dag väger jag för- och nackdelar. varenda jävla dag tänker jag på martin, saknar martin, pratar om martin, mår dåligt över att jag sårade martin.. vet ni hur det känns? att ligga på kvällen innan man somnar och veta att det förmodlige ligger någon och har ont i magen och inte kan sova pågrund utav mig?! det gör att jag inte kan sova, att jag får ont i magen, att jag går runt som i ett töcken hela dagarna för att jag sover för lite och tänker för mycket. för jag har varit precis där han är. jag vet hur illa man kan må. jag vet hur pissigt mitt liv var och hur gärna jag hade velat gå under jord och aldrig mer kommit upp.

ingenting blir bättre av anklagelser, ingenting blir bättre för att någon ska försöka reparera det här. ingenting kommer bli bättre av att någon lägger sig i.. jag vet fortfarande inte om jag har gjort rätt. jag vet inte om det jag gjort någonsin kommer att vara värt det. jag vet inte om jag någonsin kommer att få träffa martin på ett lugnt och sansat sätt igen. jag vet aldrig om jag kommer att få tillbaka en människa som jag älskat över allt annat på den här jorden och det skrämmer mig. det skrämmer skiten ur mig.

men jag måste få vara jag. jag måste få göra fel och jag måste få lära mig av dom.


//carro

Kommentarer
Postat av: Anonym

tror nog det känns lika jävligt vilken sida man än är på, övergiven eller övergivare. men på olika sätt. Man kan inte ta ansvar för någon annans känslor. Självklart ska man respektera andras känslor, ta dem på allvar och visa hänsyn. Sen kan man självklart finnas till, trösta och stötta någon som behöver det. Det är jättejobbigt när någon man bryr sig om mår pyton. Men man kan inte skydda alla från sorg och smärta, tyvärr.

Värst är att ibland måste man såra någon även fast man inte vill, det går inte att leva en lögn då sårar man sig själv och blir ändå inte bra för den andre.

Dessvärre finns det inga general-lösningar på problemet. Lev efter hjärtat, låt hjärnan säga sitt och hoppas på det bästa...

Älskar dig och tror du mår bättre snart!

kommer aldrig sluta lägga mig i :)

megakramar mamma

2010-03-12 @ 00:28:07
Postat av: Millan

Jag älskar dig storasyster.

och jag vet hur de känns. det borde du veta.

Du har hållt om mig när jag mått dåligt.

nu är det min tur att finnas för dig, fast

det gör jag alltid. Det är bara att ringa eller

skicka ett sms. saknar dig, våra pratstunder och

allt sånt. du är så fin syster. <3

det kommer lösa sig, på ett eller annat sätt.<3

massa kramar och kärlek, från lillasyster! <3<3

2010-03-12 @ 11:48:56
URL: http://candyambulance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0