målarn!

här sitter jag i min nya, vitmålade oas och funderar på att hyra in ett gäng hunkar för att värma upp rummet lite. för just nu, mitt i det kaos som ska bli ett rum, så är det ända som suger temperaturen. som vägrar överstiga 15 grader.. blir det kallare ute så kommer pingvinerna flytta in här, i tron om att det är ännu en isgrotta.. nej, något måste jag göra åt det här. ska ut på element jakt om en stund, så kanske jag slipper bli förkyld inatt.

helgen har vart full av spännande grejer. tillexempel tog det mig tio minuter att minnas vad jag gjort i fredags när ida frågade.. sen kom jag på att vi såg på hockey och insåg varför det varit så svårt att komma ihåg.. jag hade förträngt det. i övrigt var det en trevlig fredag med kul sällskap!
lördagen började med jobb på fastande mage i fyra timmar och fortsatte med två bananer, en snickers och starten på om målandet i mitt rum. sen bjöd jag min målar hjälp på bowling, tillsammans med några andra bowlingsugna människor. sen bar det av till första bästa ställe att sova på.
imorse gick vi upp tidigt och åt frukosten i solsken. dock inomhus, men solen sken, utanför fönstrena.
sen bar det av ut till stallet och aldrig så mycket snö.
sen har resten av dagen spenderats med en roller i ena handen och en pensel i den andra. nu ska det nog vara färdigmålat, hoppas jag.

//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0