lördagsmys

efter en heldag på jobbet och ihop plock och in packning i bil inför morgondagens loppis, har jag äntligen myst ner mig i soffan hemma hos martin. på tvn är det el calssico, tydligen millieniets match, och martin sitter som paralyserad med blicken svetsad mot tv skärmen.. jag kommer nog aldrig att förstå hans fascination för denna boll sport, ge dom en varsin boll istället.

det är bästa med hela uppblåsningen med den här matchen är att det knappt pratats om annat på jobbet heller. efter ett tag kunde jag inte låta bli att glänsa lite med mina minimala kunskaper om fotboll, till mina arbetskollegors stora förvåning och imponering (om det nu finns ett ord som heter så..?!). spanjoren på jobbet såg mycket positivt överraskad ut när jag frågade om det fakstisk var el classico dom skulle se på ikväll och mer än imponerad när jag sa att jag faktiskt höll på barca ikväll, och att jag som grädde på moset kunde lite om spelarna. att tycka om messi var tydligen väldigt bra för statusen på jobbet idag. zlatan i all ära, men messi, det är grejer det mina vänner.
som jag brukar säga till martin så tycker jag om messi av den enkla anledning att jag kan relatera till honom. killen är inte mycket längre än mig och klarar sig mer än utmärkt i denna värld fylld till bredden av långa människor som tar plats, läs exempelvis zlatan, som är närmare två meter.
dessvärre är ju inte jag världens bästa fotbollsspelare, men jag vet (ååhh tro mig JAG vet) hur det är att vara kort i en lång värld. så jag och messi, vi skulle komma bra överrens tror jag.

nu ska jag återgå till mitt skattsökande på facebook och mitt glas med vin som står på bordet.

love from gotland i somras :)

//carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0