Flitigt exponeras vapen, naket och blodigt

när jag vaknade av att martin pussade mig i nacken för en timme sen ville jag helst slå honom på käften och somna om, iallafall de första fem sekunderna, tills jag insåg att han bara försökte vara snäll. sen började jag vända på mig och kände att det luktade nybyggt kaffe i hela lägenheten. så jag kämpade mig upp för att äta frukost med min kära karl. i zombie liknande tillstånd hasade jag mig ut till köket i ett par alldeles förstora mysbyxor, martins stora tjocktröja och bara fötter.
på bordet står "det vanliga"; en kopp kaffe, ett glas c-vitamin, bröd, smör, salami, skinka och gurka. precis som vanligt, precis som jag vill ha det.

när det bara är några få smulor kvar av mackorna reser sig martin och går ut i badrummet för att borsta tänderna, kommer ut med tandborsten i truten och försöker prata med tandkräm och borste i munnen och sprutlackerar om i köket på samma gång. han är så söt på morgonen.

sen stoppar han ner handsfreen innanför tjocktröjan, kopplar in den i mobilen, stoppar mobilen i fickan, tar ut matlådan ur kylen, sätter på sig jackan, flyttar sig till dörrmattan och stoppar ner fötterna i skorna. därefter pussar han mig hejdå och går sen till jobbet. samma charmiga rutin varje morgon och jag älskar det.


//carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0