självdiciplin..?

min kopp med te är snart slut.. jag har suttit i soffan i över 45 minuter och läst på inför skrvandet av vår vetenskapliga uppsats till svenska c.. jag hade tänkt gör det i helgen, men så kom det massa saker ivägen, eller jaa, roligare saker ivägen. saker man gillar att prioritera före plugg. så nu får jag bita i det sura äpplet och ägna min sovmorgon åt det jag kunde gjort på min dötid i helgen.

men olust känslorna bara väller över mig när jag tar fram papper och börjar söka efter mina källor på nätet. jag vill inte. det kryper i hela magen och jag måste nästan bita mig själv i handen för att inte hamna på facebook eller här. och ändå hamnde jag här tillslut. skrivandes på bloggen istället för mitt "otroligt viktiga arbete".
får träna på det där med självdiciplin ett tag till tror jag.

men det är måndag idag och särskilt mer kan man nog inte kräva av en måndagsmorgon, speciellt inte när jag inte kan springa innan skolan idag.. usch.
till råge på allt så har det regnat i natt också.


dagar som dessa är det tur att man har fina minnen att tänka tillbaka på iallafall!

//carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0