himlen på hovet

godeftermiddag!

idag är det ingen vanlig söndag. för det blev inget stall den här veckan heller.. kelly är fortfarande halt och jag behövde vila ut en dag.

gårdagen var minst sagt underlig. började med att jobba mellan elva och sex.. något som började som en mardröm.. visst blev det bättre framåt kvällen, sista timmarna gik faktiskt fort. men det var nog mycket med tanke på vad som väntade. halvsju vart jag upplockad av mickis och hennes släkting. dem körde oss till globen. väl där hade vi en stund att slå ihjäl, så jag och mickis köpte godis, gick på toaletten och gjorde andra nödvändiga saker när man ska sitta inne i ett par timmar.

sen entrade vi hovet! det var kö och mycket folk. första förbandet var inte mycket att hänga i julgranen, en bra låt spelade dem och publiken var inte i något direkt extas över att få höra dem heller. när sonic syndicate, som var andra förband, klev på vart det däremot liv i luckan. vilket jävla drag! det är inget favorit band, men live... WOOW! de fick verkligen igång publiken och alla var helt till sig. helt underbart!

jag och mickis gruvade oss lite över att vi hade sittplats när de väl drog igång, men som bekant ser jag inte så mycket mer än ryggar och armar när jag har ståplats. nu däremot hade vi mer eller mindre bästa platserna och såg hela scenen HELA tiden.

när takida väl klev på var det sju resor bättre än sonic syndicate! om de hade vart grymma så var det ingenting i jämförelse med takida! herremin skapare. både jag och mickis var i upplösningstillstånd hela tiden och kunde varken sitta still eller vara tysta. (något som killarna bredvid oss tyckte var kul).
dom körde nästan alla låtarna vi ville höra och var lika grymma, om inte ännu grymmare än sist.
vi var i himlen och för första gången på flera veckor var jag helt bortom stress och ont i magen..

så här i efterhand kan jag knappt fatta vad som hände igår. så bra var det!




//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0