att ge något fingret!



vissa saker ska förbli osagda. vissa handligar ska förbli ogjorda.
saker som man hoppas på.. visst. vissa dagar vill jag bara ligga kvar i sängen och skita i allt. ligga där och tjura tills man blir en del av lakanet. men det funkar ju inte så, eller hur?! nej, man ska minsann upp ur den där jävla sängen. man ska klä sig, sminka sig och möta världen. även fast man känner sig så söndertrasad och smutsig. så sviken och svag.även fast man önskar all olycka åt sol och skratt. även fast man vill skrika och slå omkring sig. man vill ha ihjäl allt som är lyckligt..
men en sak som jag lärt mig är att hur mycket du än vill strypa personen som drog upp dig ur sängen så kommer du aldrig att tacka en enda jävla jävel så mycket som den personen efteråt. för tydligen löser det ingenting att ligga och tjura. även om man önskade det. för det är ju så mycket lättare.

men här står jag nu, långt ifrån perfekt. men hel. hel och ren och lycklig. för jag blev uppdragen ur den där sängen. jag sminkade mig och mötte världen. jag låtsades i ett tag. tills jag inte behövde låtsas längre. tills jag kunde ge det förflutna fingret och röra mig framåt till något mycket, mycket bättre!

//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0