godmorgon tisdag

jag såg ut genom fönstret när jag åt frukost för en stund sen och insåg att himlen idag har samma färg som betongen på husen i vårat lilla förorts kvarter, grått, riktigt betonggrått. sen så ligger det som ett tjockt dis av fukt över allting och får det att se ännu gråare ut.
men idag så stör det mig knappt, jag känner inget obehag till det här tråkiga vädret, som jag i vanliga fall borde gjort..
jag känner mig så lätt, som om något har lyfts bort från mina axlar och seglat iväg. jag tror att det var lite av min stress i två veckor som försvunnit. skönt, då har jag en sak mindre att oroa mig för.

idag är det tisdag och bara en vecka kvar tills jag fyller år, det är nog det största som har hänt sen jag lärde mig att torka mig själv.. vilket var ett tag sen.
det ska bli lite spännande och lite tråkigt. jag har börjat inse att det är dyrt att vara vuxen. bara biljetterna till gotland skjöt i höjden med flera hundra kronor, bara för att jag fyllt 18 när vi åker. förra gången vi var där kostade det 80 kr för mig tur och retur. nu ligger det väl på 500-600. det är dyrt att vara vuxen.


det var ett tag sen man kunde gå klädd så här utomhus. bilden är suddig och från rhodos.
 men ni hajjar grejen.


//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0