ännu en års dag till enda.

jäävlar vilken fart gårdagen for förbi med. det var knappt så man hann med, alls.
som tur var lyckades jag ta några bilder.

när jag kom till skolan igår så visste jag att ida, malin och elin hade något lurt på gång. så när jag klev av bussen började jag vrida huvudet åt alla håll för att leta efter lappar, stora folkgrupper, folk med ögonbindlar etc. men när jag klarat mig helskinnad fram till klassrums dörren, i vetskapen om att våran lärare var sjuk. så kikade jag in, så där som dem gör på tecknad film. oturligt nog såg elin mig direkt men jag hade inte behövt oroa mig. för gullungarna hade satt fast tio ballonger på min plats/stol och bakat kladdkaka, tänt ett ljus till mig och skrivit en lapp.

dagen fortsatte i samma anda, det var söta sms, kramar och gratulationer i korridoren och folk som ringde och sjöng. hela dagen höll jag mig fast vid mina tio ballonger (som förövrigt nu ligger under köksbordet). även när skolan slutade och jag mötte upp mickis i forum och tog ikapp lite tid. hon har varit nere på utbildning i lund i över en veckas tid.. så vi gick runt i forum och babblade och skrattade och köpte ett varsit likadant linne i olika färger. det bästa med mickis är att vi inte går i samma skola, och tycker om exakt samma kläder. eller kanske inte det bästa, men bland det bästa.

när jag kom hem var det ingen martin hemma. så jag satte mig med två smörgåsar och en kopp te och tittade på ett avsnitt av la ink. han hade sagt till mig att han skulle till orminge för att gå på biblioteket, dumma, puckade carro.. när han kom hem bad han mig komma ut och hälsa i hallen, varpå snubben drar fram tio stycken röda rosor och jag brast i gråt. jag som aldrig har fått tio röda rosor förut fick ju en mindre chock! de var jätte vackra och helt underbara.

när chocken över rosorna lagt sig åkte vi hem till min mamma. hon och gorillan (mammas kille) åkte iväg och köpte sushi. jätte mycket sushi. när dem kom hem mumsade vi sushi och jag fick paket. ett helt set med bakgrjer! (hur bra som helst tills på fredag!), ett gulligt lypsyl och ett par nya chaps(!!!!!). tur det, för mickis börjde nog skämmas över hur trasiga mina gamla var. men nu har jag ett par helt nya!

vid åta tiden åkte jag och martin hem igen och låg i sängen redan vid hav nio. torrt, jag vet. men har man vart uppe sen fem på morgonen så är det fan tillåtet.
det var min födelsedag i korta drag. nu ska jag möta den här nya dagen som 18åring!




så här fint var det på min plats i fomrsalen när jag kom till skolan :)




kladdkakan var hur god somhelst!



den söta lilla lappen



det var så många ballonger att jag höllpå att flyga iväg!


japp, ballongerna var med heeeeeela dan!



mina underbara rosor, som jag fick av min underbara pojkvän!!



 

//carro


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0