regn och åska


bild: på tågstationen i hässleholm, tågbyte till kristianstad.

nu är vi i skåne, kristianstad för att vara exakt, eller någon mil utanför kristanstad (för att vara helt exakt). klockan 05.15 ringde alarmet på mobilen imorse och ville ha upp mig ur sängen.. fuck you tänkte jag och tröck på snooze. två minuter senare börjar ett annat mobilalarm på andra sidan rummet ringa, känner jag mig själv eller? så då var det bara upp och hoppa in ner i shortsen och linnet. i med lite frukost och fullrulle till bussen. att vara på centralen klockan sju en onsdagsmorgon är ingen hit, inte i min värld iallafall.
ida satt snällt och väntade på mig i slussen, när jag kommer avstörtandes från bussen, måttligt irriterad när jag till min förfäran upptäckt att jag glömt sladdhelvetet till datan. det var många dagar sen jag var så nära tårar för en sån skitgrej.
tillslut kom vi iallafall på tåget och satte oss ner och trodde vi skulle få lugn och ro.
icke! först en orolig mamma som vill att vi ska kolla till hennes unge som skulle av vid samma station och byta till samma tåg i hässleholm som mig och ida. fine, vi kan hålla kolla på ungen i tio minuter. tjugofem sekunder senare hör jag ett bekant med extremt ovälkommet ljud från sätet bakom ida. och självklart sitter det en lite unge där och spyr som en hel alkis. fruktansvärt underbart...
så det luktade barnkräk typ hela vägen till hässleholm.
inte nog med det så var vårat anslutningståg över en halvtimme sent. men ida fixade så vi fick åka med ett annat.

väl framme möts vi av idas pappa som tar våra väskor och slänger in i bilen. där berättar han att dem haft problem med att slakta en ko tidigare under dagen.. (vi hade hållt tummarna på att den redan var död och i väg körd när vi skulle komma), så vi slapp se den stackars teddykossan död.

sen fick vi lunch, efter lunchen började det åska och tokregna. varmt sommarregn. jag tyckte nästan att det var lite mysigt.
senare fick jag och ida i uppdrag att cykla till affären och inhandla diverse nödvändigheter. vilket vi gjorde och fick sen supergo middag. nu är jag smockmätt och funderar stark på att krypa ner i sängen. och det ska jag nog göra också.

//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0