ett hästjobb


bild: wonderwoman, det är hon jag är dagar som dessa ;)


oj vad urusel jag har varit på att skriva här de senaste dagarna. men om jag lägger upp det på det här sättet,jag har inte ens duschat sen jag bloggade sist! eller jo för en timme sen. ni förstår grejen. jag har knappt lämnat sängen de senaste dagarna. av andledningen att min slappa röv bara har velat ligga där och mysa fast sig i lakanen, så nu måste vi tvätta lakanen också..

idag är iallafall den stora fixar dagen.. dammråttorna började transformera sig till dammschäfrar så jag plockade fram vår mycket lilla dammsugare och gick lös i vinklar och vrår. jag tror att den riktigt njöt av att få suga i sig all skit som tagit sig in på diverse ställen i lägenheten. ibland känns det som om den står där mitt på vardagsrums golvet och bara blänger ilsket på mig och martin för att vi aldrig använder den, eller för att den just står mitt på golvet i vardagsrummet. det är så ont om förvaring här att dammsugaren liksom livit en del av inredningen. inte mig emot som då bara behöver stoppa i kontakten och köra igång. istället för att behöva krångla fram den ur skåpet och mecka ihop alla delar innan man kan änvända den. så jag tror att våran kära vän dammsugaren får stå kvar där han står och utgöra en del av inredning och dekoration av vardagsrummet.

förutom dammsugning så står det tvätta på på schemat. denna underbara syssla som kan hålla en sysselsatt under timmar. inte för att man måste vara i tvättstugan hela tiden, utan för att man inte kan göra någonting annat som tar mer än 45 minuter. och tro mig, att sätta sigoch spela sims eller något undertiden är inte värt. för rättsom det är har det gått två timmar och sen stackars tvätten ligger där nere och blir aldrig torr. för av någon underlig anledning flyttar den sig inte från tvättmaskinen till torktumlaren av sig själv. märkligt. när man bodde hemma hoppad den till och med in i tvättmaskinen av sig själv och vek sig själv och la sig på min säng av sig själv. jag ska fråga mamma vart hon köpte den tvättmaskinen..

//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0