eggsmash


jag och martin på södraste södraste gotland.


godagens gott folk. att vakna här i stockholm är aldrig samma sak som att vakna på gotland. istället för att vakna till fågelkvitter, havsbrus och friska vindar vaknar man av att sopbilen drar igång och backar med sina jävla pipljud utanför balkongen, eller att grannen har släppt lös ungarna på gården..

jag och martin vaknade iallafall till liv för några timmar sen och insåg till vårt förtret att vi inte hade mer än kaviar och smör att äta till frukost. happ, på med lite kläder och upp på cykeln för att köpa något att äta. när vi vandrat omkring på konsum en stund och plockat på oss diverse godsaker betalar vi och cyklar hemåt igen. när vi kommit hundra meter pajar påsen. efter femhundrameter flyger någonting ur det som är kvar av påsen och slår i asfalten. och vad var det om inte äggen? självklart var det äggen som skulle till att ramla ut. inte brödet, inte gurkan utan dom förbannade äggen.. chockade och lite besvikna lämnade vi våran kartong med krossade ägg i vägkanten och lunkade hemåt. typiskt, jag som var så sugen på ägg..

idag ska jag träffa mina kära vänner för uppdateringar och skitsnack.

//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0