Vem skriver egentligen?

jag har funderat (jo det är tamejfan sant att jag gjort det!) och kommit fram till något (detta är också sant!). jag läser väldigt mycket olika sorters bloggar, vissa läser jag varje dag och en del klickar jag bara in på en endaste gång av en ren tillfällighet. men det jag tänkt på är att man lyckas döma folk så fort bara genom att läsa vad de skriver. visst kan jag sålla ut dem som skriver i de tidiga tonårens språk om saker som egentligen inte berör någon och det enda tjejerna/killarna egentligen vill är att bli som blondinbella.. men vissa är svårare, man kan läsa några inlägg, fastna ett tag och sen se en bild på personen i fråga, tappa lusten att fortsätta läsa och sen klicka vidare.. det är fel, jag vet, men vissa saker gör mig så fruktansvärt avtänd.

nej men seriöst sett så finns det verkligen så många som börjar skriva en blogg utan att egentligen ha något att skriva om. oftast är det bara ens vänner som är intresserade av vilken fest man var på, vilken kille/tjej man satte på inne på toaletten och hur många drinkar man lyckades få i sig inom loppet av tio minuter innan man gick tillbaka till toaletten för att kräkas i två timmar..
det jag verkligen fastnar för när jag läser är nog uppkäftighet, folk som är rakt på sak och som skriver om sånt som alla kan förstå. sure, jag läser också modebloggar, men inte för att se vad jag "måste" ha på mig imorn utan för att se vad alla andra kommer att ha på sig imorn. jag är inte mindre intresserad av mode än någon annan, inte mer heller för den delen, jag tar det bästa av det bästa (enligt mig).

jag vill läsa om verklighet, coola och annorlunda klädstilar, sköna tips för folk som håller på med sex, ren och skär sanning om allt  och ingenting. jag är så jävla trött på allt rosa, luddigt och gulligt. allt mainstream. snälla skriv om saker som vi dödliga anser viktigt, inte om en mascara som kostar 500 spänn..

F T W

//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0