"all around me"

godmorgon!

om exakt en vecka ska jag hålla tal, på engelska.. så nu har jag pratat med martin i telefon i ca en timme och vi har klurat ut vad det ska handla om. resultatet vart något som jag personligen tycker om att engagera mig samtidigt som det helst är något som man vill blunda för.

main grejen det ska handla om är den svält som så många barn runtom i världen utsätts för och lite hur vi i sverige skulle kunna bidra till att hjälpa dem att få ett bättre liv.
vad jag skaskriva och exakt hur vet jag inte riktigt. men jag har en riktigt bra grund nu. har skrivit ner massa stödmeningar och så, dock på svenska men det löser sig.

när man börjar läsa på unicef och röda korsets sidor så börjar man förstå hur jävligt de här barnen har det. vi tycker det är självklart med mat på bordet och tv-tittande varje kväll, några av de här barnen har typ aldrig ens sett en tv. att så lite som en hundrig då och då kan rädda en hel familj i flera veckor är något som vi inte riktigt kan förstå tror jag. bara en tia i månaden skulle göra skillnad.
om alla svenskar. då räknar jag även med småbarn och så, skulle ge tio kronor var varje månad skulle det bli drygt 90 miljoner kronor i månaden och en miljard 800 miljoner om året. drygt. det är en jävla massa pengar. förstår ni vad jag menar? tio kronor i månaden för att rädda barn som inte kan rädda sig själva.

nu ska jag ner och träna och tänka ut hur jag kan få folk att lyssna på mig när jag snackar om det här inför klassen.

peace

//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0