mer sex åt folket!

nu sitter jag på min första lektion, kvinnligt och manligt.. jag kom tio minuter försent bara för att sl ställde in bussen som jag skulle åka med.. hur fan kan dem ställa in en skolbuss så att halva jävla orminge kommer försent till skolan? jag som var uppe tidigare än vanligt och skulle ta en tidigare buss för att INTE komma försent! jävla idioter..

nu sitter jag iallafall här  och ska skriva om könsideal, något som jag är helt fruktansvärt trött på. kvinnorna framställs som svaga, lätthunsade som om de inte hade någon som helst egen vilja och bara låter sig köras över av alla män. det är inte så. kvinnor som står lättklädda i reklamer och på bilder i tidningar har ju valt det själv, eller? det är ingen som tvingar de här kvinnorna till att se ut så eller göra det dem gör.. sen påstås det att männen inte behöver ändra sig ett dugg, att de duger precis som det är, kan man ha mer fel? jag tror att det finns hur många killar som helst som varje morgon står framför spegeln och känner sig skitfula och mår dåligt över att de inte ser ut som killen i calvin klein underkläds reklamen, precis som vi tjejer vill se ut som den as snygga tjejen i H&M katalogen, hon som visar upp badkläder.
jag blir så jävla irriterad på att folk kan sitta och säga att det är så orättvis fördelning av allt mellan kvinnor och män. det är påväg att bli jämnställt, det är påväg att bli bättre, men det går fan inte över en natt! feminister iall ära, men nu räcker det.  ge mig sex och samlevnad! jag vill lära mig nya ställningar och få ta del av andra erfarenheter hellre än att bli framställd som liten, svag och värdelös.


hon slog sig fram bland alla killar, varför skulle inte vi andra kunna göra det

?

//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0