mardrömmar..

"Ingenting förringar och drar ner en människa så, som medvetandet att icke vara älskad". - citat från doktor glas.
jag tycker det var en jätte fin mening, en sann mening.

nu sitter jag och läser bokrecensioner av doktor glas för att få en större vy över handling och söderbergs sätt att skriva på.. boken är, för mig, ganska svårläst med sin gamelsvenska. men jag har kämpat på!

hela natten har jag legat och vridit mig i hemska mardrömmar om saker jag inte ens vill skriva om. usch vad jag trodde att det var verklighet när jag vaknade och kände hur ångesten och ilskan bara vällde upp i skallen på mig. nej, sova är inte alltid så kul.


idag är det iallafall fredag och veckans sista skola dag, som inleds med ett bok seminarium i svenskan... sen naturkunskap, form och slutligen foto. en inte allt för hård dag i mina ögon. ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, det återstår att se. nu ska jag klä på mig tror jag.

saknar min mamma.. <3


//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0