grej of the day, guuuld

okej, internskämts varning!

idag på våran UNDERBARA halvdag (som artade sig till en fjärdedelsdag) hade vi en intressant geografi lektion. löftet om att tänka på klimatet var som bortblåst, lasse sov väl förmodligen bort det. istället fick vi ett varsit papper med 12 stycken olika öar från världens alla hörn. varsego, ta reda på vilken ö som är vilken, vad dom har för klimat och hur mycket det regnar där.

i vanlig ordning började vi med det vi skulle. det vill säga, elin plockar fram kartboken, ida börjar brainstorma över vilka djur de olika öarna egentligen förställer och jag ser på med tom blick samtidigt som hjärnverksamheten går på övervarv "snart måste jag säga något kul..".

efter en kvart har elin listat ut vilka de flesta av öarna var, förutom apan, flodhästen med paryhatt på ryggen, pingvinen och dinosaurien var. jag och ida tittar upp och börjar hjälpa till. vid det här laget hade det börjat spåra.

efter en stund bestämmer sig lasse för att vi ska gå igenom allting. när han kommer til srilanka säger han "vad är det som växer där? vad odlar dom där?" klippan carro som inte alls har lyssnat på den egentliga frågan och tänkt på gud vet vad, svarar först, högst och ytterst drömskt "guuuld...!"

tystnaden lägger sig. elin stirrar på mig, brister ut i apgarv och kvider "gggguuuuuuld??!? AHAHAHah.." övriga i klassen stirrar bara.. evil eyes all over the place. "någon" utbrister "det börjar bli lite jobbigt härinne nu".. jag och ida ritar vidare på våra djur, omedvetna om verkligheten och allt den gör för att ta vår fantasi ifrån oss.

vi är bild elever, herregud var förväntar ni er?

//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0