en sista dag

det var inte helt utan grymtningar och suckar jag klev upp vid nio snåret imorse för att stånka mig ut i köket och sätta på kaffe. martins sista lediga dag innan semestern och min första dag hos hästen på flera veckor. så det var bara att ge sig själv en spark i röven och kliva upp.
efter två smörgåsar, en kopp kaffe och "uppiggande" c-vitamin trampade jag och min cykel iväg till centrum för att jag skulle hinna med bussen till ingarö.
i gustavsberg där mitt bussbyte sker var det ombyggnad för fullt och jag stod handfallen i några minuter när jag såg att min busshållplats var mer eller mindre bortsprängd, detta innan jag insåg att min buss skulle gå från samma ställe som den jag klivit av (till min stora lättnad).
väl istallet vart jag väkomnad av en kelly som lyckats kleta in halva sig i kåda.. som inte går bort. så jag stod förgäves och gnuggade på den stackars hästen i en halvtimme innan jag gav upp och slängde på sadel, träns och mig själv. här ska ridas tänkte jag och blev väl överambitiös och tog upp henne på volten för ett ordentligt dressyr pass. (både jag och hästen har blivit feta av en allt för överflödig semester.) efter tjugominuter insåg jag till förtret och ilska att varken jag eller häst var i form för den typen av aktivitet. så jag kastade in handduken också gav vi oss av längs småvägarna i ett mycket behagligt tempo.
när vi sen återvände till stallet var det bara att sitta av och duscha hästen. vilket hon först aldrig uppskattar och efter en stund älskar.

när hästen var ren och allting annat klart hade jag allt för mycket dötid kvar.. så jag drack en festis (liten tetrapack) på 30 sekunder, (bara för att slå ihjäl lite tid) och satte mig sen och läste min bok.

hemma lagade jag lunch till mig och pojkvän innan vi åkte till pappsen och hämtade färg och tapet till köket. imorgon börjar det hända grejer!

de senaste timmarna har jag spenderat i soffan med tv och dator. precis som det brukas göra på söndagar. nu ska vi snart krypa till sängs. godnatt :)


bild: min kelly

//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0