jaaahaa?

okej, jag har beställt ett nytt abonnemang till  min mobil. HEEELT SJÄLV! (vuxenpoäng!). nu är det så att jag har fått hem ett simkort från tele2 och en lapp där det står typ " varsego slit den med hälsan". när jag då lycklig som ett barn stoppar in det nya simokrtet och startar om mobilen så meddelar mobilen att simkortet är inaktivt. jahaa, tänker jag, man måste aktivera simkortet!
sagt och gjort. på lappen jag fick med stod det även något om att det fanns manualer på internet. så jag begav mig ut i cyberrymden och letade och letade efter något som iallafall kunde ge mig en ledtråd om hur man skulle lösa detta mysterium. icke sa nicke. inte ett enda ord om vad det var för fel på mitt sim kort. i panik och desperation ringer jag martin som bara säger "men ring till kundtjänst". okej. jag går åter ut på inernet för att hitta numret till kundtjänst. och självklart visar det sig att det går utmärkt att ringa till kundtjänst hela dagen utom mellan klockan tolv och ett, klockan var då fyra minuter över tolv..
tredjevärldskriget startade i skallen på mig och det började lukta bränt ur öronen.. sen hittade jag något som kallades "kundtjänst chatt" så jag skrev ner mitt problem och fick tillslut veta att det kan ta upp till en vecka innan mitt nya simkort börjar funka.. någonting med konvertering, jag vet inte, men jag kanske måste bli jude eller muslim innan det börjar fungera..
det är ju typiskt att sånt alltid ska hända just mig!


//carro

Kommentarer
Postat av: Moa

Hände mig också.. fast jag lyckades slarva bort simkortet innan det skulle börja funka. Så jag beställde jag ett nytt. Som aldrig kom.. De hade tappat bort beställningen.. Så jag var utan mobil i två veckor eftersom mitt förra abbonemang gick ut :( Så tappa inte bort simkortet!! :D

2009-08-21 @ 20:14:37
URL: http://moasjoborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0