"när hela världen står utanför.."

dagen har rullat på och jag har spenderat större delen av den i soffan med tvn på ljudlös och boken uppsalgen i knät och läst i ett par timmar. den börjar bli riktigt spännande! "låt den rätte komma in" av john ajvide lindqvist. jag fastnade för boken på engång då man slungas in i handligen nästan från första sidan och sen är man fast. har väl läst lite drygt halva boken och det mesta har jag faktiskt läst idag.
det tråkiga är att jag läser så långsamt. innan jag behövde glasögon första gången kunde jag läsa ut en bok av den här storleken på en dag. jag läste nästan alla harry potter böckerna på två veckor och dem är rätt feta. men sen jag fick mina glasögon så har det gått så långsamt, vilket gör att jag helst inte läser så mycket. det är väl sen jag träffade martin som jag börjat igen. han har så mycket bra böcker, haha. första killen jag har träffat som verkligen tycker om att läsa och sen står för det. ballt!
anyway, det jag gillar så mycket med den här boken är att den är ganska lättläst, stora bokstäver och en framåtrörelse som hela tiden märks, den blir liksom aldrig seg. sen är sättet han skriver på väldigt skönt att läsa (tycker jag), han använder korta meningar, vilket kan få vissa saker att bli tydligare och man hänger med bättre i handligen. fast det bästa är nog att den är otroligt realistisk för att vara en "fantasy"-skräckroman. (temat är vampyrer) och den utspelar sig i blackeberg i stockholm.

menmen, martin var hemma och käkade lunch, jag tittade mest på och ritade. och nu bestämde jag och mickis att vi ska ta en power walk ikväll när martin är och tränar. ska bli skönt. har ju inte rört mig så mycket på sista tiden. men vänta bara tills jag får mitt gymkort så jag kan komma igång. beach 09 here i come ;) haha. va fan, det är väl lika bra att börja på en gång, så kanske man är snygg förengångsskull!
nej nu ska jag nog återgå till tenacious d som går på canal+ någonting. vi höres!

over and out


jag och världensbästa mickis en skön sensommarkväll :)


//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0