"en rubrik som väcker intresse!"

har slitit mig från pluggandet av svenska och smugit till datorn en stund. gosh vad jag är less på skolan nu, kämpar på som vanligt ändå :) .
just nu sitter jag ensam hemma hos martin (gissa vart han är!?), som tränar och lyssnar på thåström och har fixat lite i bloggen. hoppas på att det går bättre den här gången då. det har inte riktigt velat fungera förut.

dagen i en snabb resumé då.
frukost med martin imorse sen skyndade jag iväg till skolan och första lektionen som var yoga. efteråt var det engelska med film tittande, jätte skönt! lunch (pyttipanna! mums!) och sen samhällskunskap, sen ägnade jag åt att sova en timme, och så menar jag verkligen sova en timme. efter sam. så gick jag elin och ida ner till cafeterian och köpte macka och te, sen var jag pigg och glad igen inför sista lektionen som var svenska. vi förberedde inför våran redovisning om språksociologi imorgon, det är faktiskt helt sjukt intressant om man anstränger sig och läser lite om det.

mitt område heter sexolekter, på namnet hörs det ju att det har med kvinnligt och manligt att göra. det är helt enkelt skillnaderna och likheterna i hur män och kvinnor använder sig av det svenska språket när man pratar. jag gillar det. haha.

när jag gick ifrån skolan var jag på ett helt underbart humör och passade på att ringa martin och prata med honom i nästan en timme för att fördriva tiden medans jag väntade på bussen och åkte den hem. tyckte så synd om honom när han vart tvungen att stå inne och jobba när det var så underbart höstväder ute.
hem till  mamma och vände hann jag. mickis kom och plockade upp mig och olle och vi åkte ner och red. det blev en sväng ut idag med, red på min fovorit hopponny, cayenne, och som tur var fick vi hoppa lite ute. hon var jätte fin och klippte alla språng galant!
nej nu känner jag att inlägget börjar bli väldigt långt.. får se om jag kanske skriver mer om en stund :) .

over and out


ja det lär ju dröja ett tag innan man kan sitta här utan att frysa igen..
detta innan in flames på grönan.


//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0