"I'm not here for your entertainment"

onsdags morgon och min första tanke när martins väckarklocka ringde var att jag aldrig någonsin önskat så innerligt att jag haft ett hagelgevär i sängen.
även om jag visste att jag kunde ligga kvar 45 minuter så hade jag helst sjunkit genom madrassen och ner i golvet. martin gick upp klädde på sig och åt frukost innan han kom in och väckte mig igen. även fast han gjorde det på ett så gulligt och mysigt sätt ville jag helst av allt skjuta honom också just då. tanken om att det här kanske inte kommer att bli min dag har envisat sig kvar hela vägen från sängen till skolan.

nu har jag engelska. vi ska skriva ett tal på 4-6 minuter och sen hålla det inför hela klassen. jag som knappt kan prata på svenska inför klassen. hur fan ska jag kunna snacka engelska? min engelska är faktiskt riktigt dålig och jag drar mig till och med för att säga ett enda ord på engelska till min lärare..

efter skolan ska jag hämta tjejerna. känner på mig att jag kommer vara den tråkiga barnvakten idag. ja, hon som inte orkar leka utan bara sätter på en film och ställer fram saft och kex.
sen ska jag träna ikväll. vilket nog är det enda jag verkligen ser fram emot idag.

gräv ner mig!


You took my hand, you showed me how


 

//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0