" red rashes all over my body.."

fullpumpad med adrenalin och andra droger, på bättrings vägen, i hope!

igår spenderade jag sammanlagt dryga sex timmarsjukhus. mamma kom hem på morgonen och hittade mig helt utslagen med 39 graders feber och utslag på precis hela kroppen, kul välkommnade.. så hon ringde och skällde ut vårdcentralen för att jag inte fick någon medicin när jag var där själv i måndags. sen vart jag tvungen att ta mig upp ur sängen för att åka till boo vårdcentral i orminge. sen halvt bar mamma mig (observera att min kära mor är 10 cm kortare än mig! ) upp till receptionen för att jag skulle bli in skriven. sen fick vi sitta och vänta på en läkare en stund, självklart samma läkare som i måndags! jävla indier som man knappt förstod vad han sa.. denna gången fick vi iallafall en akut remiss till SÖS barnakut. mamma vart tvungen att åka hem mellan och hämta massor av saker, och jag satt kvar i bilen, vilket egentligen inte är någon höjdare när man har hög feber och utslag över hela kroppen. men jag satt kvar, tror att jag somnade, men är inte säker. var i alla fall jävligt borta i skallen.
sen bar det av mot södersjukhuset. vi hade tur som fick komma in på en gång och en läkare tittade på mig och antecknade massa saker och frågade massa frågor. sen gick han ut, kom tillbaka 20 minuter senare med en till läkare som också kollade på mig.
sen kom det in en snubbe och körde in en spruta ( som kändes som om den var 1,5 meter lång ! ) rakt in i låret på mig, inte sååå skönt kan jag ju säga.

en kvart senare kommer det in en sköterska som har svaljprov och blodprov på mig, trodde nästan att hon skulle tömma mig på blod.. =/
sen var det bara att vänta, och vänta. jag var så svullen i halsen att jag inte kunde svälja överhuvudtaget, så någon mat var det ju inte frågan om heller. men tillslut tvingade jag i mig själv en smörgås och en cola för att inte svimma.
ingen av läkarna vet vad det är för något jag har fått.. men jag har stora röda utslag över precis hela kroppen och dem kliar.. mardrömmen nummer ett. dom har tillochmed börjat komma i ansiktet :(.
ont i halsen kan jag stå ut med, men fan inte det här. men men, dem tror att det kan vara nässelutslag och att jag ficka dem beror på en allergiskreaktion pågrund av något virus som jag fått i kroppen. så dem skickad hem mig och skulle ringa tllbaka på torsdag med provsvaren. hoppas att det blir bättre innan lovet börjar bara.
för ingen av medicinerna jag har fått verkar ju funka..

men men, som ni kanske ser har jag lagt upp en ny header :) tycker ni att den blev fin? släng in en kommentar.
nu ska jag övergå till det jag gjorde innan jag började skriva, ingenting!

12:53 19 mars, det snöar mer än det gjort på hela vintern ute just nu..
over and out

image87
sötig bild på mig o mickis :)


 


//carro


 


Kommentarer
Postat av: Idahoe

Sjukt fint, really nice hun :)

2008-03-19 @ 18:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0