dag nummer 6

tjena bloggen! vart väckt för ungefär 40 minuter sen och har hunnit äta frukost och diska. har inte haft tid att skriva på två dagar nu då allting runtomkring tar enormt med tid. i förrigår fortsatte vi arbetet i ån hela dagen och sen hjälpte vi sara att grooma (ta in och ut hästar som hon rider). igår var vi lediga hela dagen och jag, ida och sara åkte in till kristianstad och shoppade loss lite. jag och ida gick för oss själva och började dagen med att äta lunch på stans "inne" fik. en jätte god tonfisksallad vart det för min del. sen var det bara ut i shopping världen en stund. det vart ett linne, två par trosor och en ny behå. mycket nöjd med inköpen. på vägen hem gjorde vi massor av ärenden.  till middag gjorde jag och ida hemlagad pizza och tog sen en promenad på 45 minuter efter maten, då vi fotade skånelandet i alla tänkbara vinklar. ni får se när jag kommer hem :).

idag ska jag och ida börja måla verandan, eller jaa, staketet runt verandan. plus att det nu kom en kille som ska skjuta en av korna som tydligen inte gör någon nytta. usch vad jag hatar sånt. får se till att hålla mig undan tills allt är klart så jag slipper se den stora lurvbollen när den är död. usch.
nej nu ska jag ta mig för något. jusste! jag har gjort ljusa slingor i hela håret och klippt till en liten lugg... lite kul med förändring tills man kommer hem ^^

over and out



//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0