dag nummer 13

dagen innan hemresedagen och idag har jag fått lära mig av martin att alla mulvadar har glasögon, jag är trött..

just i skrivande ögonblick sitter jag i idas säng och lyssnar när hon pratar med chrille i telefon med mycket hög ljudnivå, med andra ord: det är svårt att inte höra vad dem säger till varandra.
morgonen startade idag halvåtta av att kalle (deras hundvalp) kommer infarandes i 200 blås och börjar hoppa runt i min säng och slicka mig på alla ställen han kom åt (glöm inte att det var en hundvalp och att dem gör sånt!!!) tills jag vaknade till liv och vart grinig för att någon hade öppnat dörren och släppt in odjuret. sen låg vi kvar i sängen ett tag till innan vi kämpade oss upp för att äta frukost och sen fixa iordning i stallet. när stallet, som avklarades ovanligt fort idag, vart klart gick vi in och bytte om till shorts och tog oss med hjälp av fyrhjulingen ut på fältet. sen började pinn/sten-plockningen som gick väldigt lätt när man hade martin på andra sidan luren nästan hela tiden. goosh vad saknad du är hjärtat! vid elva snåret drog vi oss tillbaka för att börja förbereda lunchen, rostbiff och fransk potatissallad. och nu har vi våran vanliga lunch siesta eftersom det är så varmt ute och inte särsklit behagligt att jobba nu. men om ett tag ska vi återgå till vårat arbete för sista gången på de här två veckorna. imorgon bär det av mot hemlandet stockholm igen och jag ska äntligen få återförenas med världens bästa kille :). på söndag kommer mickis hem från möja så jag har bokat henne måndag-tisdag, då vi har fem års jubileum på tisdag.

nu ska jag göra mig intressant för allmänheten. vi hörs!

over and out


imorgon återvänder jag till vår vackra huvudstad :)!

//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0