" vem kan hata utan ångest.."

luft - dia psalma

måndag.. har varit i skolan idag, dock inte på italienskan med det är väl inget nytt?!
ikväll ska jag till stiller och hitte på något. kolla på tv eller så.
skulle ju hellre åka till björn, men nu måste vi vara ifrån varann om det här någosin ska gå att rädda.

vem kan ro förutan åror,
vem kan springa utan ben,
vem kan skratta utan munnen,
vem kan kasta utan sten?

jag vill vara luft, jag vill glömmas bort. jag vill vara allt, jag vill kommas ihåg.

ska nog hinna med att göra något armband eller så också tror jag. mammas kusin hade tydligen en beställning på ett smycke. ska ringa henne ikväll och fråga hur hon vill att det ska se ut, med färger och så.

du vet att luften den är gratis den kostar inget alls,
 så tror du verkligen att den är nyttig för din hals?
 snart så måste man betala för att kunna andas rent.
blir det någonsin bättre eller är det redan försent?

vem kan segla utan vinden?
vem kan skrika utan luft?
vem kan hata utan ångest?
 vem kan älska utan lust?


igår var jag med hjärtat. och vi bestämde att vi ska ta det lugnt. kanske inte snacka så mkt i telefon och inte träffas hela tiden.. och sen när mamma åker till thailand så kommer han och bor med mig och så får vi börja där. och sen se hur det blir i framtiden. nu ska vi ta en dag i taget helt enkelt..image39
eller jag ska ta en dag i taget. tog hem panterns <3 träns igår. gjorde rent det och hängde upp det på väggen. det var som om någonting lättade i hjärtat då. jag måste inse att han verkligen är borta, och jag tror att det här var ett steg i rätt riktning.

igår var jag och emma <3 i alla fall nere i stallet och pysslade, myste och red lite.
nu när det inte var allt för blött och ingen snö eller is ute passade vi på att lös hoppa hästarna i solnedgången :) det gick jätte bra. tog lite bilder på kelly med kameran som jag lånat av skolan. fick några riktigt snygga.
hoppa verkar hon tycka är riktigt kalas :). så det ska vi börja med i vår när det blir bättre underlag. först lite cavaletti sen upphöjda bommar och sen hinder. det ska nog går med lite tålamod och mycket tid.

i lördags var jag med mickis <3. vi var hos björn och sen promenerade vi i en timme nästan. en sightseeing i västra orminge för mickis del ;) .
sen åkte vi hem till mig och kollade på film. vid halv fyra ringer kära lilla philip med fylle hicka och ska snacka. tur för honom att vi var vakna :P.

image40
helgens absoluta favorit bilden =) <3



//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0