"hysteria"

galenskap och hysteri. julen är inte längre bara en mysig tradition som man ska fira med familjen för att det är mysigt och för att det står i biblen. nu förtiden är det något kommersiellt. folk vill tjäna pengar. man ska köpa den dyraste och finaste julklappen. och har man inte råd att köpa det man vet att personen ifråga verkligen vill ha så känner man sig dum.

jag gillar inte julen särskilt mycket. just nu kanske det beror på familjesituationen. men den ända jag verkligen har lust att fira jul med är martin. och han ska fira jul med sin familj. så jag är väl fast med min egen familj.. om jag nu inte väljer att jobba hela julafton.

visst jag hör till dem personerna som älskar att få julklappar. men nu för tiden börjar det kännas så överdrivet. det är något man MÅSTE göra. jag tycker att man ska ge presenter till de personer man älskar och bryr sig om.
jag har sagt att i år tänker inte jag köpa några julklappar till mina kompisar. utan att vi istället ska gå ut och äta middag någon dag. hur mycket trevligare är inte det? ett minne kan ju också vara en sorts julklapp, eller hur?

nej jag är så less på det är nu.


//carro

Kommentarer
Postat av: Ida

Sjukt sant de du säger :P

2008-12-03 @ 09:11:32
Postat av: Ida

Sjukt sant de du säger :P

2008-12-03 @ 09:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0