" the game! "

jaa nu har jag äntligen avslutat boken the game som jag läst sedan jag var nere i skåne. och jag kan utan tvekan säga att det är en av det bästa böckerna jag någonsin läst, (jag kanske säger så om alla böcker jag läser?!), helt klart..
den handlar genomgående om raggning och vägen författaren neil strauss tog för att bli en av världens mest framstående raggningsexperter. helt sjukt hur människor kan lära sig att manipulera ändra människor.

nog om boken.


idag startade dagen med att jag insåg försent att jag började mycket senare än jag trott, ( tack till ida som skickade sms..) och därför var på väg till bussen ett bra tag innan jag egentligen behövt.. så jag gick extra långsamt från bussen till skolan, haha. sen så inleddes dagen med engelska och ny lärare.. suck, jag gillar inte när man får nya lärare hela tiden. men va fan. engelskan förflöt och därefter väntade den absolut värdelösaste lektion jag haft i hela mitt liv. ska jag vara helt ärlig så tror jag att jag sov nästan halva lektionen. natirkunskap b kommer inte att bli någoin favorit eller i alla fall inte den läraren vi har i ämnet. hon vet helt enkelt inte hur man lär ut, tar inte ögonkontakt med oss, kommer av sig hela tiden och ser ut som om det hon gör är helt sjukt pinsamt.. vilken fruktansvärd lust jag bara hade att skjuta skallen av henne efter fem minuter. gosh!

gympan vart väl ingen höjdare den heller. jag och ida tog en "promenad", alltså la oss på ett berg och sov i en timme. as skönt. sen hade vi våran sista lektion, foto, den enda roliga lektionen på hela dagen.. idag fick vi titta på alla bilder som vi tog förra veckan. en del är riktigt duktiga på att fota.


martin ligger nnu och försöker läsa ut sin bok. vi har fått tillökning i lägenheten i form av en lite mini tiger vid namn felix. han ska bo med oss tills på söndag. detta utav anledningen att martins pappa är i finland för att titta på finnkampen. lilla felix har nu tok somnat uppe på ryggstödet till den ena soffan. sjukt söt. han ser precis ut som "puss in boots" i shrek. haha, med de stor ögonen och allt :)

nu ska jag nog borsta tänderna, vi hörs!


over and out



sommaren gick för fort..



//carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0