" heart beats in the dark.. "

"kalla mig poetisk, kalla mig galen.. men kalla mig aldrig fantasilös!"
hello allihopa! martin åkte iväg till sin mamma för två och en halv timme sedan för att äta middag och sen träna och lämnade mig ensam i lägenheten med en order om att göra dubbelt så mycket av det jag skulle äta så han kunde få matlåda.. och jag som är så dålig på att laga mat.. det blev färsk taglietelle (stavning!?) och wokade grönsaker, med andra ord en väldigt vegetarisk middag. en ganska så smaklös måltid, då mina blyga försök att krydda inte lyckades så bra. jag har en tendens till att antingen krydda för mycket eller för litet. men men, det gick ju i alla fall att äta för min del, får se martins min när han smakar på det (snubben är besatt av sjukt stark mat!) och upptäcker att det inte smakar någonting.

idag har jag varit hos min mamma ett par timmar och umgåtts och så. hon har äntligen fått komma hem från sjukhuset och verkar så mycket gladare. jag har ju inte träffat henne sen innan jag åkte iväg till skåne och fick en mindre chock av hur hon såg ut. även om jag visste att hon hade börjat tappa håret av cellgifterna.. men efter någon timme vande jag mig och vi åt lunch tillsammans och försökte fixa ett nyt telefonabbonemang till mig, vilket gick åt helvete, men vi hade kul i alla fall. sen hjälpte jag henne med lite disk och tvätt innan jag åkte till martin igen och väntade på att han skulle komma hem. hann träffa honom i knappa 45 minuter innan han stack iväg igen och räknar med att vara hemma vid tio snåret igen.. suck.

har kommit fram till att vi kommer att ha ytterst lite kvalitets tid tillsammans han och jag när allting drar igång.. eftersom jag går i skolan och kommer ha läxor på kvällarna, plus att jag har stallet minst tre dagar i veckan, plus att jag jobbar och tränar. jag har minst en grej att göra varje dag, och då är läxläsning inte inräknad.. han tränar fotboll och innebandy fem gånger i veckan och har matcher på helgerna.. vi får väl hoppas på att det löser sig, allting har ju en tendens att göra det förr eller senare ändå.

nu precis innan jag började skriva så satt jag och läste lite i en  bok som jag håller på med: the game av neil strauss. sjukt bra bok. har ju redan läst jenna jameson, att älska som en porrstjärna och älskade den! the game är också sjukt bra men på ett helt annat sätt. gillar sättet han skriver på, även om man kanske borde ha läst boken på engelska. dock är jag för lat, haha.

nej nu ska jag försöka plöja ett par sidor till innan martin kommer hem, vi hörs!

over and out


jag på väg hem från skåne med mitt "nya" hår. lugg och blondering. lägg märke till armbandet på höger armen. fick det av ida och budskapet var det mest passande just nu, "hope".


//carro

Kommentarer
Postat av: fanny

ahhh, du är så söt så man dör

2008-08-08 @ 21:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0