"loves gone blind.."

it's not the fall that hurts, it's when you hit the ground..

japp, jag sitter inne vid datorn när det är 12 grader varmt i skuggan och strålande sol. men med tanke på att jag ska jobba hela kvällen tyckte jag att jag förtjänat en stund vid min beloved dator.

dagen har hittills varit alldeles bra. startade upp med svenska där jag gjorde följande saker; pratade med ida, ritade i mitt häfte och lyssnade på musik. en mycket intressant lektion om jag får säga det själv :). vidare hade jag håltimme i två och en halv timme, så jag messade pontus som sen ringde och sa att dem var i forum och åt lunch. så jag tog en promenad dit och tittade på medans dem käkade och följde sen med till gräsplanen vid skolan och spelade fotboll, vilket jag inte är särsklit bra på. så jag sprang mest runt barfota och var allmänt lycklig över det underbara vädret.
efter ca 40 minuters latjande bar det vidare mot matsalen för att jag skulle få i mig någonting också, och sen var det redovisning som gällde för mig och back. om "franska algeriet", visst låter det spännande? haha, det är det inte. aningen intressant, men det var väl inte några kunskaper jag känner att jag kommer behöva i framtiden. för övrigt gick det riktigt dåligt för min del. men jag fick ur mig det jag skulle och förhoppningsvis var det vad som krävdes.
träffade lilla J på vägen hem. länge sen man såg honom, just nu ser han ut lite som en unge med cancer eftersom jag är van vid att se honom i långthår, vilket han nu har rakat av.

nu är jag hemma och imorgon är jag ledig. ikväll kommer ida och håller mig i handen när jag ska sova. det är inte så kul att sova i morfars lilla hus själv, fast både i söndags och igår somnade jag mer eller mindre så fort huvudet nuddat kudden för att jag varit så slut körd. men det är så det ska vara har jag hört :) .

äntligen har vi fått igång min pärla som jag bärjar känna mig lite för gamal för att åka runt på, men hon får hänga med i sommar också, sen kanske syster vill ha henne. det återstår att se.
nej men vad sägs om att ta sig ut i solen med en kopp te? låter som en bra idé.

15:06, 21 april, det luktar vår och det knakar i mammas rabatter.
over and out

image110
hur ska sommaren bli utan dig min knasboll?


//carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0