" well, i don´t know much.. "

miss fatty - million stylez
(verkligen inte min genre, men den är cool!)

vart tar man vägen när det ända man har lust med är att gräva ner sig i ett hål och äta muffins tills man spyr och sen drunkna i sina egna spyor, bara för att dö på ett så äckligt och värdelöst sätt som möjligt.
att sen få ligga i det där hålet, död och kladdig tills något djur hittar en och äter upp kvarlevorna..
men, som den människan man är så kämpar man vidare. tycker inte att jag gör något annat än att kämpa nu. andra säger att jag bara gråter.. ibland kan man känna att kinderna blir våta utan att man ens tänkt på det själv, det liksom bara svämmar över av sig själv ibland och ingen säger till. men det är oftast när det är mörkt och tyst. när man är ensam och den enda som kan höra en är kudden, och han brukar inte säga så mycket. intev ad jag vet om iallafall.
när jag var liten hade jag en bästa vän som inte var byggd av kött och blod, utan av tyg och mjuk vadd, bomull. han sa aldrig emot, kämpade aldrig för att komma ur mitt grepp, hur hårt jag än höll om honom. han sårade mig adrig och fanns alltid där när jag behövde honom. men en dag skulle mamma tvätta honom, i tvättmaskinen.. jag protesterade vilt och skrek tills halsen inte orkade mer. men han var " smutsig och äcklig" och kunde " göra mig sjuk och jag inte tvättade honom".
tillslut gick jag med på att tvätta min älskade vän i tvättmaskinen, men satt hela tiden utanför och följde processen. men som alla barn ledsnade jag efter ett tag på att sitta utanför den surrande tvättlådan och gjorde någonting annat.
när tvättmaskinen sen var klar skulle jag hämta min vän, och jag hittade honom... i en miljon små bitar i hela tvättmaskinen. han tålde inte maskin tvätt konstaterade mamma när hon hittat lappen med tvättråden på.
jag var förkrossad, enda tills pappa kom hem från jobbet, och hade köpt med sig en ny mjuk vän till mig..

tänk om smärtan gick bort lika fort nu, om det räckte med att få en ny nalle och sen var allt frid och fröjd. och ingen tänkte mer på det. tänk, tänk om det fortfarande var så lätt...

amaranth - nightwish

image14
för att jag inte kan sova utan din närhet..

// carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0